Jooga – SYKSY 2017

Harjoittamamme joogaperinne on raja-jooga, jossa kehon kautta vaikutetaan mieleen ja mielen kautta kehoon. Ohjelma koostuu sekä fyysisistä harjoituksista (asana), hengitysharjoituksista (pranayama) ja keskittymisharjoituksista (dharana).1,5 h ohjelman päättää pitkä rentoutus (yoga nidra). Asanoiden avulla ylläpidetään notkeutta ja fyysistä kuntoa. Samalla ajatukset keskitetään kehon ja hengityksen yhteistyöhön. Tässä tärkeätä on huomioida yksilölliset rajansa eikä pyrkiä ylittämään niitä. Pranayaman avulla syvennetään hengitystä, jolla saadaan enemmän happea vierenkiertoon ja elvytetään koko elimistöä. Sen seurauksena keho ja mieli ovat tasapainotilassa, josta on luonteva siirtyä seuraavaan vaiheeseen eli keskittymisharjoitukseen. Dharanan tavoitteena on saavuttaa meditatiivinen mielentila, jossa ajatukset pysähtyvät ja mieli hiljentyy. Siihen käytetään erilaisia menetelmiä. Yoga nidralla on kokonaisvaltaisesti rentouttava vaikutus, jonka jälkeen olo on virkistynyt ja rauhallinen. Iästä riippumatta säännöllisesti joogaa harrastava voi huomata edistymistä sekä kehon että mielen hyvinvoinnissa.

Torstaisin klo 19-20.30.

Ohjaaja: Kurt Walter

Ei ennakkoilmoittautumista.

Alkaen 7.9.  yhteensä 12 kertaa

Maksu on ensimmäiseltä kerralta 20 euroa (sisältää vuokramaksun) ja sen jälkeen 5 euroa / kerta.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *